СТАТИСТИЧНА ІНФОРМАЦІЯ
Ґендерна рівність
https://decentralization.gov.ua/gender
Питання дотримання ґендерної рівності особливо актуальне в контексті децентралізації. В ході реформи громади отримали більш широкі повноваження і вже самі визначають напрямки свого економічного та соціального розвитку, надають послуги, вивчають та реагують на потреби мешканців – жінок та чоловіків різних соціальних груп.
Розуміння ґендерних відмінностей і нерівності є частиною аналізу місцевого економічного розвитку. Під час проведення такого аналізу «жінок» і «чоловіків» розглядають не як одне ціле, а намагаються зрозуміти соціальні змінні: яка ситуація з молодими чоловіками, старшими жінками, молодими дівчатами з фізичними вадами, старшими чоловіками, які належать до національної меншини, тощо. Розуміння цих аспектів допомагає побудувати чіткішу та точнішу картину економічних змінних і перспектив.
Місцеві органи влади можуть використовування інструменти ґендерного аналізу, такі як: аналіз доступності послуг для жінок та чоловіків, ґендерно-чутливе стратегічне планування, ґендерне бюджетування, які потребують використання даних розмежованих за ознакою статі. Це дає можливість враховувати відмінність у потребах жінок та чоловіків та краще їх задовольняти за допомогою реалізації місцевих програм.
Крім того, питання дотримання принципу ґендерної рівності – це мета сама собою, зважаючи на міжнародні зобов’язання щодо забезпечення прав жінок і дівчат. Громада має бути зацікавлена в тому, щоб чоловіки та жінки були рівними партнерами в будь-яких ініціативах з економічного розвитку.
Ґендерні профілі
https://decentralization.gov.ua/gender/genderni-profili-oblastei
Ґендерні профілі областей України та м. Київа, включають ґендерно дезагреговані дані за різними сферами діяльності, а також дані про реалізацію ґендерної політики в Україні на національному та регіональному рівнях.
Що є в цих профілях?
1. Ґендерна статистика (загальні показники, зайнятість, безробіття, освіта, представництво жінок і чоловіків у органах виконавчої влади і місцевого самоврядування, міграційний рух населення, показники по групам, які стикаються із множинною дискримінацією, тощо);
2. Діючі регіональні документи із ґендерної тематики, якими послуговується той чи інший регіон;
3. Інституційне та ресурсне забезпечення виконання політики ґендерної рівності в області (відповідальні особи, радники, радниці, забюджетовані та витрачені кошти на виконання ґендерної політики);
4. Оцінка та моніторинг реалізації ґендерної рівності;
5. Координація дій, інформування та співпраця з громадським сектором.
Ґендерні профілі підготовлені Офісом Віце-прем'єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України за підтримки проекту ООН Жінки "Ґендерна рівність у центрі реформ, миру та безпеки" за фінансової підтримки Уряду Швеції.
Вінницька область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/vinnycya.pdf
Волинська область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/volyn.pdf
Дніпропетровська область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/dnipropetrovska_.pdf
Донецька область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/donecka.pdf
Житомирська область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/zhytomyrska.pdf
Закарпатська область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/zakarpatska.pdf
Запорізька область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/zaporizka.pdf
Івано-Франківська область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/iv_frankivsk.pdf
Київська область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/kyyivska.pdf
м.Київ https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/kyyiv.pdf
Кіровоградська область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/kirovogradska.pdf
Луганська область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/lugansk.pdf
Львівська область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/lviv.pdf
Миколаївська область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/mykolayivska.pdf
Одеська область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/odesa.pdf
Полтавська область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/poltavska.pdf
Рівненська область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/rivne.pdf
Сумська область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/sumska.pdf
Тернопільська область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/ternopilska.pdf
Харківська область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/harkivska.pdf
Херсонська область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/hersonska.pdf
Хмельницька область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/hmelnycka.pdf
Черкаська область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/cherkaska.pdf
Чернівецька область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/chernivecka.pdf
Чернігівська область https://eu-ua.kmu.gov.ua/sites/default/files/inline/files/chernigivska.pdf
Гендерна політика Європейського Союзу в Україні (аналітична доповідь)
https://www.msp.gov.ua/news/20181.html
Куди звертатися за захистом порушених прав?
До Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини за тел. 0 800 50 17 20.
Статтею 9 Закону України «Про забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків» передбачено, що Уповноважений Верховної Ради України з прав людини: у рамках здійснення контролю за додержанням прав та свобод людини і громадянина здійснює контроль за дотриманням рівних прав та можливостей жінок і чоловіків; розглядає звернення про випадки дискримінації за ознакою статі та насильства за ознакою статі; у щорічній доповіді висвітлює питання дотримання рівних прав та можливостей жінок і чоловіків та насильства за ознакою статі.
До органів виконавчої влади та місцевого самоврядування за тел. (048) 753-52-84
У їх складі визначаються уповноважені особи (координатори), на яких покладено функції щодо забезпечення рівності прав і можливостей жінок і чоловіків, запобігання та протидії насильству за ознакою статі, у межах своїх повноважень організовують роботу відповідних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в напрямі: розгляду та аналізу звернень громадян з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, а також з питань вчинення насильства за ознакою статі, вивчення причин, що його зумовлюють, та повідомлення про них правоохоронним органам згідно із законодавством.
До органів національної поліції тел. 102
Якщо особа постраждала від насильства за ознакою статі або іншого кримінального правопорушення, то необхідно звернутися до поліції.
До суду
Відповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Також особа має право на відшкодування матеріальної шкоди та моральної шкоди, завданих їй унаслідок дискримінації за ознакою статі, тому з відповідним позовом може також звернутися до суду.
Телефонувати на відповідні «гарячі лінії»:
Національну «гаряча лінія» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної
дискримінації 0 800 500 335 або короткий номер з мобільного 116 123
державний кол-центр з питань запобігання домашньому насильству 15 47
урядову «гаряча лінія» 15-45
До центрів безоплатної вторинної правової допомоги за тел. 0 800 213 103
Категоріям осіб, які визначені у статті 14 Закону України «Про безоплатну правову допомогу», надається безкоштовна
вторинна правова допомога (захист, складення документів процесуального характеру та представництво інтересів осіб).